نکات ایمنی برای عکاسی از نوزادان تازه متولد شده

 

نکات ایمنی برای عکاسی از نوزادان تازه متولد شده

در این مقاله آتلیه کودک سروش به نکات ایمنی برای عکاسی از نوزادان تازه متولد شده می پردازیم، با ما همراه باشید.

یک عکاس نوزاد بودن و در نتیجه، داشتن امکان لمس کردن و در آغوش گرفتن این معجزه های کوچولو و شیرین یکی از بهترین شغل های جهان است. اما فراموش نکنید که ایمنی نوزاد باید همیشه اولویت شماره ی یک شما باشد؛ همه ی کارهایی که انجام می دهید از جمله حالت های قنداق شده، مدل هایی که در آن با دست شخص دیگری نوزاد در حالت خاصی نگه داشته می شود و حتی در عکس های ناگهانی، همه و همه باید با در نظر گرفتن امنیت نوزاد انجام شود.

همیشه فاصله ی نزدیکی را بین خودتان و نوزاد حفظ کنید. من هرگز بیش تر از 5 یا 6 متر از نوزاد دور نمی شوم و چشم از او برنمی دارم.

هر وقت که لازم بود فاصله ی خودم را با نوزاد بیشتر کنم، از یکی از والدین می خواهم که بیایند و نزدیک او بنشینند. اگر موقع عکاسی در حال صحبت با والدین باشم چون باید به جهت دیگری نگاه کنم و با آن ها حرف بزنم دست هایم را روی نوزاد می گذارم چون واکنش های نوزاد قابل پیش بینی نیستند و حرکاتی مانند غلت زدن یا افتادن ناگهانی به سرعت رخ می دهند.

رعایت نکات ایمنی هنگام عکاسی از نوزاد تازه متولد شده

رعایت نکات ایمنی هنگام عکاسی از نوزاد تازه متولد شده

گاهی اوقات والدین از شما ژست ها و حالت هایی را درخواست می کنند که تجربه ای در انجام دادن آن ها ندارید و یا احساس میکنید برای نوزاد خطرناک هستند؛ شما به ندای درونتان گوش کنید، فقط چون والدین می خواهند به این معنا نیست که شما هم باید آن را انجام دهید.  همیشه به ایمنی نوزاد فکر کنید. اگر به هر دلیلی شک و ابهامی دارید ریسک انجام دادن آن را نپذیرید و از نه گفتن نترسید.

همواره برای اطمینان، هنگام عکاسی با حالت های خاص، از یک پشتیبان و محافظ استفاده کنید. من همیشه از یکی از والدین در حالی که کنار نوزاد روی زمین نشسته است استفاده می کنم.  او نباید چشم از نوزاد بر دارد و اگر احساس کرد امنیت نوزاد به خطر افتاده از پریدن وسط صحنه ی عکاسی بترسد. نوزادان می توانند ناگهان از کنترل خارج شده و به راحتی حرکت کنند. پس مطمین باشید که آمادگی لازم برای رویارویی با هر گونه حرکت ناگهانی او را دارید.

امنیت نوزاد باید همیشه بالاترین اولویت شما باشد. مطمین شوید که همه ی جوانب احتیاط برای ایمنی نوزاد را در تمام لحظات سکانس عکس برداری انجام داده اید.

رعایت نکات ایمنی هنگام عکاسی از نوزاد تازه متولد شده

رعایت نکات ایمنی هنگام عکاسی از نوزاد تازه متولد شده

نکات ایمنی برای عکاسی از نوزادان تازه متولد شده

در اینجا نکاتی را که هر کسی که با یک نوزاد سر و کار دارد باید در نظر داشته باشد به شما یادآوری می کنیم:

– هر گونه زیور آلات از جمله انگشتر، گوشواره، دستبند و گردنبند را در بیاورید.

– اطمینان حاصل کنید که ناخن هایتان به خوبی سوهان کشیده شده است تا از خراشیده شدن بدن نوزاد جلوگیری شود.

– در صورت نیاز برای امنیت بیش تر از یک دستیار استفاده کنید.

– دست هایتان را در طول جلسه ی عکاسی نه فقط یک بار بلکه دائماً ضد عفونی کنید.

– وقت هایی که از سطل یا سبد استفاده می کنید یک کیسه ی شن 4 یا 5 کیلو گرمی کف آن بگذارید.

– هرگز نوزاد را بدون مراقب رها نکنید.

– هیچ وقت چشم از نوزاد بر ندارید. اگر نیازی بود که مثلاً برای صحبت کردن با والدین به جهت دیگری نگاه کنید دست هایتان را روی نوزاد قرار دهید. اگر لازم شد از نوزاد دور شوید یک دستیار یا یکی از والدین را کنار نوزاد بنشانید.

– نوزاد را راحت نگه دارید. وقتی که دارید او را در حالت خاصی قرار میدهید اگر آن ژست را دوست ندارید یکی دیگر را امتحان کنید؛ هیچ ژستی را از روی اجبار انجام ندهید.

– قبل از اجرای ژست های پیچیده تر، در انجام ژست های پایه تجربه کسب کنید و ماهر شوید.

– دما را تنظیم کنید و نوزادان را گرم نگه دارید. البته آن ها نباید عرق کنند، اگر عرق کردند پس زیادی گرمشان است؛ مواظب باشید بر افروخته نشوند.

– بخاری را زیاد نزدیک نوزاد قرار ندهید. حرارت می تواند به طور غیر مستقیم باعث ایجاد سوختگی بدن او بشود.

– اگر به نظر می رسد که نوزاد سردش شده یا سطح بدنش لکه لکه شده است بی درنگ به وسیله ی قنداق کردن یا کشیدن پتو روی نوزاد او را گرم کنید.

– واکنش های نوزاد را بشناسید. نوزادان به سرعت و به راحتی تکان می خورند به خصوص وقتی که در یک حالت خاص مانند درون سبد قرار گرفته باشند.

– اگر جلسه ی عکاسی را برای یک نوزاد پسر تنظیم می کنید حتما از والدین بپرسید که زمان ختنه کردن نوزاد شان را برای چه تاریخی در نظر گرفته اند؟ به آن ها سفارش کنید که در صورت امکان این عمل را درست بعد از تولد یا بعد از جلسه ی عکاسی انجام بدهند زیرا نوزاد راحت تر خواهد بود. خوب شدن محل ختنه بین 5 تا 7 روز طول می کشد. جلسه ی عکاسی برای یک نوزاد پسر را زودتر از پنج روز بعد از ختنه برگذار نکنید چون برای نوزاد بسیار ناراحت کننده خواهد بود مخصوصاً وقتی که او را روی سطوح مختلف حرکت می دهید. شما می خواهید مطمین شوید که بهترین شرایط برای آسایش و راحتی نوزاد فراهم شده باشد پس در اولین فرصت با والدین او در این مورد گفتگو کنید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی Safety tips for photographing newborns

منبع www.peachpit.com

مترجم : فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *