عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

 

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

در این مقاله آتلیه کودک سروش در خصوص عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد توصیه هایی برای شما داریم که بتوانید در روز عکاسی نوزاد در آتلیه یا در منزل شرایط مناسبی برای عکاسی داشته باشید. وقتی صاحب فرزند شدید، خواه ناخواه تبدیل به عکاس اجباری خواهید شد! برای گرفتن عکس خوب، چگونه باید عمل کرد؟ کجا عکس بگیریم، از چه زاویه ای، با چه وسایلی و تحت چه شرایطی؟

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

 یک مکان آشنا را انتخاب کنید : وقتی سوژه عکس برداری شما یک نوزاد است، زیاد سخت نگیرید. محل مناسب برای گرفتن پرتره کودک، قبل از هر چیز، جایی است که او در آنجا احساس راحتی می کند، اتاق پذیرایی، اتاق والدین، و در صورت خوب بودن هوا، باغچه، پارک محل… هر جایی خوب است به شرط اینکه پر از وسایل اضافی و مزاحم نبوده و برای کودک آشنا باشد.

 بهترین ساعت روز را انتخاب کنید : نور صبحگاهی یا انتهای بعد از ظهر، ملایم است ولی بهتر است والدین با ریتم کودک پیش بروند؛ بنابراین بهتر است هر کس با در نظر گرفتن خلق و خوی کودکش، زمان مناسب را انتخاب کند. معمولاً بعد از خوردن غذا، کودک آرامش بیشتری دارد، ولی ابتدای شب، برای او پیچیده تر و مشکل تر است.

 محیط آرامی را فراهم کنید : بهتر است هیچ کودک یا بزرگسال دیگری ( به جز والدین کودک ) در محل حضور نداشته باشد. اگر کودک به هر دلیلی تمایلی به گرفتن عکس در زمان یا مکان خاصی را ندارد، بهتر است والدین پافشاری و اصرار نکنند.

 اول خودتان لبخند بزنید : نتیجه گفتن جملاتی از قبیل « یک لبخند قشنگ برایم بزن! » معمولاً عکسهای اخم آلود کودک است. عکاس باید والدین کودک را به لبخند زدن و خندیدن تشویق کند تا کودک هم با دیدن آنها به این کار رغبت پیدا کند. تا سن 2 تا 3 سالگی، او با  « تقلید » از اطرافیانش عکس العمل نشان می دهد.

 از محدودیت و مجبور کردن کودک خودداری کنید : برای به دست آوردن عکس های طبیعی و چهره ی آرام کودک، از به کار بردن لباس های پیچیده و زیاده از حد پوشیده (در زمستان )، ابزار و وسایل و صحنه سازی های عجیب و غریب که می تواند ایمنی کودک را به مخاطره بیندازد، جدداً اجتناب کنید. هنگام جستجو در اینترنت، عکسهایی را می بینید ( نوزاد درون گلدان، در کنار تعدادی بچه گربه… ) که اکثراً با استفاده از نرم افزار « فتوشاپ » ساخته شده اند… خلاصه، بهتر است تحمل رنجی را که خودتان دوست ندارید مجبور به تحمل آن شوید، به کودکانتان هم تحمیل نکنید!

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

 از سئانس عکس برداری لذت ببرید : نوازش کردن، ناز کشیدن، قلقلک دادن، آواز خواندن، خندیدن، دلقک بازی در آوردن و بازی های کوچک تعداد اندکی از راه های بسیاری هستند که به کمک آنها می توان از فشار عصبی و استرس احتمالی کودک کاسته و موفقیت در گرفتن عکس های شاد و طبیعی از او را تضمین می کنند.

 حالت خوابیده به پشت نوزادان : نوزادانی که هنوز نمی توانند بنشینند، در حالت خوابیده به پشت، روی یک تشک نوزاد یا تختخواب در حالیکه دور تا دور آنها را بالش و کوسن چیده اید، راحت تر خواهند بود. در این حالت، آنها می توانند دست ها و پاهایشان را تکان داده و برای انجام حرکاتی که دوست دارند، آزادتر خواهند بود.

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

 برای آماده کردن صحنه ی عکس برداری ، صبر کنید تا کودک بخوابد : اگر والدین به هر قیمتی می خواهند « عکس مبتکرانه » ای ( مثلاً در کنار یکی از عروسک هایش برای اعلامیه تولد ) از نوزادشان بگیرند، بهتر است صبر کنید تا او بخوابد؛ و آنوقت، چیزی را که می خواهید در آغوش یا نزدیک چهره ی وی قرار داده و دکور و حالتش را آماده کنید. فراموش نکنید که قبل از بیدار شدن کودک و با احتیاط، صحنه را به حالت اول برگردانید.

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

عوامل موفقیت در عکاسی نوزاد

 سعی کنید از روشنایی طبیعی استفاده کنید : نور طبیعی همیشه ملایم تر و زیباتر از نور مصنوعی است. در فضاهای داخلی، نزدیک پنجره که به زحمت با یک پرده سبک پوشیده شده، مستقر شوید؛ و در فضاهای بیرونی، بهتر است کودک را در سایه قرار داده و خودتان هم برای عکس برداری، پشت به آفتاب بایستید.

10  همیشه هم ارتفاع کودک قرار بگیرید : هم ارتفاع کودک، رو در رو و چشم در چشم او قرار بگیرید، با اینکار به وی اطمینان خاطر داده و ارتباط بهتری با او برقرار خواهید کرد. برای رسیدن به این هدف، از خم شدن، دراز کشیدن، و بالای سر او ایستادن ( در صورتی که روی یک تختخواب خوابیده باشد ) دریغ نکنید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

conseils pour reussir les photos de son bebe  عنوان اصلی

www.parents.fr  منبع

مترجم : شهرام ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *