چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

 

در این مقاله آتلیه کودک سروش آموزش میبینیم که چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟ ایده های عکاسی را چطور در ذهنمان بپرورانیم و چگونه در روز عکاسی آن هارا اجرا نماییم.

نوزاد شما از لحظه تولد به « مدل برگزیده » شما تبدیل شده؛ دوست دارید تک تک لبخندها و حرکاتش را با گرفتن عکس، جاودانه کنید. برای اینکه عکسهای شما در حد و اندازه آرزوهای شما باشد، طی 7 مرحله نکاتی را به شما یادآوری می کنیم تا بدانید چگونه از یک نوزاد عکس برداری کنید:

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

 زیاد عکس بگیرید

اولین نکته این است که به طور مرتب از نوزادتان عکس بگیرید. روزهای اول، ناخودآگاه این کار را خواهید کرد، اما بعد از آن حتی اگر فکر می کنید که عکس هایی که می گیرید تکراری هستند به این کار ادامه بدهید. نوزادان دائم تغییر می کنند، اگر شما در اجرای نقش عکاس که بر عهده گرفته اید پافشاری کنید و آن را جدی بگیرید، خواهید دید که نوزاد شما در عرض چند هفته تغییرات زیادی کرده است.

برای نگهداشتن ردی از این تغییر و تکامل :

– دوربین عکاسی تان را دم دست نگهدارید.

– سعی کنید هر روز، یا لااقل هفته ای یک بار از نوزادتان عکس بگیرید.

– برای ثبت لحظات مهم، در استفاده از دوربین عکاسی تلفن همراهتان تردید نکنید.

اگر دقت کنید می توانید از « اولین بار » های نوزادتان عکس های با ارزشی بگیرید، مثلاً اولین حمام، اولین گردش و اولین لبخند! این عکسها، یادگارهای بی نظیری هستند که می توانید آنها را در یک آلبوم عکس گردآوری کنید.

 ترجیحاً از روشنایی طبیعی استفاده کنید

دومین توصیه ما به شما، استفاده از روشنایی طبیعی است که پرتره را زیباتر از روشنایی مصنوعی نشان می دهد. برای عکس برداری در داخل، نزدیک یک پنجره مستقر شوید و اگر شدت نور زیاد بود، آن را با استفاده از یک پرده سبک، کمتر کنید. در صورت عکس برداری در فضای باز، نوزاد را در سایه مثلاً زیر یک درخت قرار داده و پشت به آفتاب عکس بگیرید.

در هر حال از نور مستقیم آفتاب اجتناب کنید چون:

– برای پوست نوزاد مضر است.

– ممکن است چشمان نوزاد را اذیت کند و در نتیجه باعث شود که او چشمانش را ببندد.

– سایه هایی روی صورت نوزاد ایجاد می کند که از زیبایی عکس می کاهند.

اگر امکان دارد سکانس عکس برداری را در ابتدای روز یا اواخر بعد از ظهر که نور آفتاب ملایم تر است برگذار کنید. با وجود این وقتی مدل شما یک نوزاد است باید با ریتم و حال و هوای او پیش بروید… نوزادان معمولاً بعد از غذا خوردن آرامش بیشتری دارند.

و در پایان، استفاده از نور طبیعی باعث می شود که ناچار نباشید از فلش استفاده کنید:

– ممکن است بچه های کوچولو را بترساند.

– باعث می شود بچه ها چشمانشان را ببندند و یا اینکه در عکس، چشمان آنها به رنگ قرمز دیده شوند.

3 – « سیاه و سفید » را امتحان کنید

اگر قصد گرفتن یک پرتره از نوزادتان را دارید، « سیاه و سفید » می تواند فکر جالبی باشد. عکس سیاه و سفید نه تنها چیزی را در خودش دارد که مرور زمان باعث از بین رفتن آن نمی شود بلکه بعضی ایرادها و معایب مثل قرمزی و خراش های جزئی پوست نوزاد را پوشش داده و پاک می کند. فراموش نکنید که بلافاصله بعد از تولد، عکس سیاه و سفید معمولاً زیباتر از عکس رنگی است.

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

 کمی « صحنه آرایی » کنید

اگر قصد شما از گرفتن عکس، استفاده از آن برای اطلاع دادن تولد نوزادتان به فامیل و دوستان است شاید مایل باشید که او در عکس، زیباترین پیژامه اش را به تن و عروسک مورد علاقه اش را در دست داشته باشد.

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

به یاد داشته باشید که برای عکس برداری از یک نوزاد ، بهتر است:

– یک لباس ساده و راحت و حتی الامکان یک رنگ را انتخاب کنید که نوزاد در آن احساس راحتی بکند.

– دکور صحنه ی عکس برداری را زمانی که نوزاد خوابیده و یا در حال غذا خوردن است مرتب کنید.

– وسایل و اسباب بازی ها را بلافاصله بعد از پایان عکس برداری، جمع کنید.

اگر نوزاد شما هنوز قادر به نشستن نیست، او را به پشت روی یک تشک یا تختخواب بزرگ در حالی که دور تا دور او را بالش و کوسن چیده اید، بخوابانید. با اینکار او می تواند دستها و پاهایش را تکان داده و احساساتش را بیان کند.

 اطراف نوزاد را خلوت کنید

توصیه بعدی برای عکس برداری از نوزاد ، کلاً در مورد هر نوع پرتره ای معتبر است: برای اینکه سوژه ی اصلی شما بهتر دیده شود، اطراف او را خلوت کنید.

برای اینکار راه های مختلفی وجود دارد :

– مراقب عمق تصویرتان باشید و در صورت وجود بی نظمی، آنها را مرتب کنید.

– ترجیحاً یک عمق یک دست، تاریک یا روشن ، ولی بدون هر گونه وسیله یا شیئی مزاحم را در نظر بگیرید.

– برای محو کردن عمق تصویر، با عمق میدان بالا عکس برداری کنید.

– کادربندی فشرده را انتخاب کنید: هم ارتفاع کودک ( از پهلو یا روبرو ) قرار گرفته و تصویر درشت بگیرید؛ اگر لازم شد زوم کنید.

 او را بخندانید

یکی از رموز موفقیت در گرفتن پرتره از کودکان، خنداندن آنهاست. این توصیه در مورد نوزادان هم موثر است بنابراین از هر گونه مسخره بازی برای گرفتن یک لبخند زیبا دریغ نکنید! تنها یا به کمک شخص دیگری، بخندید، شکلک در بیاورید، نوازششان کنید یا آنها را قلقلک بدهید، خلاصه، کاری کنید تا مدل شما به خندیدن ترغیب شود! قایم باشک بازی ( یا به زبان کودکانه « داللی بازی » ) روش خوبی برای وادار کردن نوزاد به یک عکس العمل ناگهانی است. چون نوزادان به سرعت تغییر حالت می دهند، به شما توصیه می کنم هنگام اینگونه بازی ها از حالت « رگبار » دوربین عکاسی تان استفاده کنید و به سرعت و زیاد عکس بگیرید؛ این کار به شما کمک می کند تا در لحظه ی مناسب، عکس خوب و واضحی بگیرید.

چگونه از یک نوزاد عکاسی کنیم؟

 روی جزئیات زوم کنید

آخرین توصیه ما به شما هنگام عکس برداری از نوزاد، زوم کردن روی جزئیات است، به خصوص:

– دستبند تولد نوزاد که در زایشگاه، اسم او را روی آن نوشته اند

– دست و پاهای او که فوق العاده کوچولو و زیبا هستند

– انگشت های کوچکش که به کمک آنها، انگشت پدر یا مادرش را فشار می دهد

 دوربین تان برای جاودانه کردن این جزئیات دوست داشتنی دریغ نکنید. استفاده از عکس ماکرو

اگر تصمیم دارید یک آلبوم عکس اختصاصی برای نوزادتان درست کنید، می توانید متناوباً از این تصاویر درشت جزئیات، در میان پرتره ها و دیگر عکس های او استفاده کنید. فکر بسیار خوبی برای درست کردن یک آلبوم زیبا و کامل است.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

Comment photographier un bebe ?  عنوان اصلی

Blog.photoservice.com  منبع

مترجم : شهرام ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com

 

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *