توصیه های عکاسی از مادران باردار

 

توصیه های عکاسی از مادران باردار

در این مقاله آتلیه کودک سروش با توصیه های برای عکاسی از مادران باردار خدمتتون هستیم، رعایت این نکات باعث می شود جلسه عکاسی و شرایط عکاسی مناسب تری برای خلق تصاویر مورد علاقه خود داشته باشید.

1 – همیشه امنیت مادر را در نظر داشته باشید

ایمنی مادر همیشه باید بالاترین اولویت شما در جریان جلسه ی عکاسی از دوران بارداری باشد؛ حتی هنگام انتخاب محل و تهیه ملزومات عکاسی، قبل از هر چیز ایمنی و سلامت مادر را در نظر بگیرید. قبل از شروع عکس برداری سوال کنید که آیا هیچگونه نگرانی بابت سلامتی مادر وجود دارد یا خیر؛ و مطمئن شوید که مراقبت های لازم در طول جلسه به عمل خواهد آمد. وقت را بیهوده تلف نکنید تا دیر نشود و خدای ناکرده خطری متوجه مادر باردار و فرزندش نشود.

توصیه های عکاسی از مادران باردار

توصیه های عکاسی از مادران باردار

2 – قبل از انتخاب مکان ، نظر مراجعینتان را بپرسید

وقتی یک مادر برای عکس برداری از دوران بارداری به شما مراجعه می کند ممکن است از قبل مکانی را که از آنجا خاطره دارد و یا به هر دلیلی آنجا را دوست دارد در نظر گرفته باشد، در غیر این صورت لازم است که شما جایی را پیشنهاد کنید.

برای اینکه در تعیین حالت و ژست های عکس برداری به خودتان کمک کنید از مراجعتان بخواهید عکسی را که مایل است بگیرد و در خانه روی دیوار نصب کند تصور کرده و برای شما شرح دهد. این تمرین به آن ها کمک می کند که روی انتظاراتشان از جلسه عکاسی تمرکز کنند، و به شما هم نقطه شروعی برای انجام کار بدهند.

وقتی که محل عکس برداری را انتخاب کردید لازم است که لباس و پوشش سوژه را مد نظر قرار دهید.

3- لباس مناسبی را انتخاب کنید

وقتی که می گوییم سوژه شما باید یک لباس مناسب انتخاب کند منظور ما لباس های کاملاً پوشیده نیست. منظور ما این است که لباس باید با موقعیت و سبک عکس ها تناسب داشته باشد. مثلاً اگر محل عکس برداری، معماری سنگین و برجسته ای دارد و بیش تر دارای حال و هوای رسمی است بهتر است سوژه ها متناسب همان موقعیت لباس بپوشند و لباس های رسمی به تن کنند. ولی اگر مکان، معمولی تر است مثل یک پارک یا کنار ساحل، به مراجعینتان توصیه کنید که با توجه به لباس هایی که معمولاً در آن محیط ها می پوشند لباس ساده تر و راحت تری به تن کنند؛ به عنوان مثال به پدرها پیشنهاد کنید به جای شلوارک و تیشرت، شلوار لی و یک پیراهن دکمه دار یا تی شرت یقه دار بپوشند. البته همه اینها به سلیقه شخصی مراجعینتان هم بستگی دارد اما شما می توانید بر اساس محل عکس برداری پیشنهادهایی به آنها بدهید. در مورد رنگ لباس ها، رنگی را انتخاب کنید که در عین زیبایی نمای زیادی داشته باشد.

توصیه های عکاسی از مادران باردار

توصیه های عکاسی از مادران باردار

توصیه های عکاسی از مادران باردار

 در مورد سبک نورپردازی ، تصمیم قاطعی بگیرید

لازم است که شما درمورد شیوه ی نورپردازی ( استفاده از نور طبیعی یا فلاش ) تصمیم قاطعی گرفته و اگر والدین سلیقه و اصرار خاصی در این مورد ندارند طبق همان هم عمل کنید:

نور طبیعی : اکثر جلسات عکاسی بارداری در فضای باز برای استفاده از نور طبیعی روز و برخورداری از درخشندگی زیبا و دوست داشتنی آن برگذار می شوند؛ مانند جلسات عکاسی نامزدی و مناسبت های خصوصی دیگر که آخرین ساعات قبل از غروب آفتاب که به ساعات طلایی مشهورند را برای این کار انتخاب می کنند.

فلاش : اگر از فلش استفاده می کنید اولاً می توانید مدت زمان عکس برداری تان را افزایش دهید چون روشنایی روز اهمیت کمتری پیدا می کند؛ دوماً می توانید با نور فلاش که به نور محیط اضافه می شود جلوه ی عاطفی و خاصی به عکسهای خود بدهید تا کار شما نسبت به سایر عکسهای بارداری که در اینترنت هم پیدا می شوند برجسته تر باشد.

 از ژست های نمایان کننده ی چهره استفاده کنید

هنگامی که همه چیز آماده شد، حالا زمان آن فرا رسیده که روی حالت ها و چگونگی قرارگرفتن سوژه تمرکز کنید و عکس برداری را شروع کنید. هنگامی که یک مادر یا خانواده را برای ژست گرفتن در یک جلسه عکاسی بارداری آماده می کنید روی نشان دادن کامل چهره آنها خیلی تاکید کنید. این نکته در اغلب جلسات عکس برداری مخصوصاً نامزدی، و عروس و دامادها در نظر گرفته میشود اما رعایت آن در عکاسی بارداری نتایج منحصر بفردی خواهد داشت.

برای ارائه ی یک سری کامل از انواع عکس هابه مراجعینتان همانطور که عکس هایی با ژست ها و حالت های خاص می گیرید تعدادی عکس ساده هم بگیرید.

این نکته را در مورد عکس های تکی، گروهی و خانوادگی هم فراموش نکنید.

چگونگی قرار گرفتن دست ها : این نکته می تواند عامل تغییر بزرگی در عکس های بارداری باشد. در عکس های ازدواج و نامزدی امکانات مختلفی در مورد چگونگی قرار گرفتن دست های خانم وجود دارد؛ او می تواند دست هایش را بین پاهای خود و یا روی شانه یا سینه همسرش بگذارد و یا حتی آن را به دیوار یا یک جسم نزدیک تکیه دهد. در عکس های بارداری، مادر معمولاً یک دستش را بالا و دست دیگرش را زیر شکمش می گذارد تا توجه بیننده را به سمت « مسافر کوچولو » یی که در راه دارد جلب کند. لزومی ندارد که این ژست در همه عکس ها تکرار شود اما احتمالاً خودتان هم متوجه خواهید شد که اغلب از مادر درخواست می کنید دست هایش را در همین حالت قرار دهد.

چرخش و زوایای بدن : در ادامه طرز قرار گرفتن دست ها، شما می توانید از چرخش ها و زوایای مختلف بدن مادر نیز استفاده کنید تا برآمدگی های آن را برجسته تر نشان دهید. همانطور که در تصویر بالا می بینید مادر باردار به روبرو نگاه می کند و دور از منبع نور ایستاده است؛ هر بار هم تصویر فوق العاده ای از او ثبت می شود که برآمدگی های بدنش را به خوبی نشان می دهد. نکته اینجاست که او بدنش را به سمتی که از دوربین دورتر است متمایل کرده و همچنین در حالی که زانوهایش نزدیک هم هستند یکی از پاها را کمی عقب تر برده است. در ضمن به جای صاف و مستقیم رو بروی دوربین ایستادن ترجیح داده با کمی زاویه بایستد تا برآمدگی های بدنش را آشکارتر کند.

توصیه های عکاسی از مادران باردار

توصیه های عکاسی از مادران باردار

نتیجه گیری : فراموش نکنید که به اندازه ی پدر و مادری که در مقابل دوربین تان هستند از این جلسه لذت ببرید. چگونگی برخورد شما با والدینی که منتظر به دنیا آمدن فرزندشان هستند می تواند اشتیاق آنها را برای این تجربه ی استثنایی زندگی شان، کمتر یا بیشتر کند و دیدگاه آنها در مورد عکس هایی که می گیرید را تغییر دهد. پس در صورت لزوم و قبل از برگزاری جلسه عکس برداری از مادر باردار، تکنیک هایی را در مورد کنترل حال و هوای این جلسه تمرین کنید تا بتوانید تجربه مثبت و فراموش نشدنی را برای مراجعینتان بسازید.

آتلیه کودک ، آتلیه نوزاد و آتلیه بارداری سروش

این مطلب توسط تیم تحریه آتلیه کودک سروش تهیه و تنظیم شده است، لطفا در صورت انتشار آن حتما از لینک آتلیه کودک سروش استفاده نمایید.

عنوان اصلی   five maternity photography tips and ideas

منبع www.slrlounge.com

مترجم : فاطمه ابراهیم زاده مقدم

تهیه و گردآوری : http://sorooshphoto.com

 

درج دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *